Saturday, July 14, 2012

Ever-lasting patience :')



Assalammualaikum.



Wehoooo,walopon kita busyy.Kita nak juga hupdate belog,sementara line tengah tip top.
Sebab berada di luar kampus.Hikhikhik.
So recently I experienced so many things.Macam roller-coaster tahu?
Bila selingkuh,rasa sedih :'(
Dalam hidup ni,kita akan didatangi pelbagai ujian.Kadang-kadang tengah happy2,dah dilambung
tsunami.Kan?
nak puaskan hati setiap orang itu adalah amat sukar sekali.
Maka,jadikan satu sebagai priority.
Iaitu Allah.Tuhan yang satu.
Dulu selalu fikir,we have to be firm with our thoughts.
tapi nak tegas pon ada cara taw taw taw.Kekadang aku rasa sangat tabik,okeyh bukan 
kekadang tapi loike selalu okeyh.Nabi Muhammad sangat lembut dgn orang disekelilingnya.
Biarpun kalau seseorang itu secara terang-terangan tidak suka baginda.
Sabar.Ye kesabaran manusia itu sebenarnya tiada tahap.Walopon aku assume 
kesabaran aku mcm ada limit,tapi mungkin sebab dipengaruhi oleeh keadaan di sekeliling.
Dan juga,hasutan Syaitan.Tsk tsk tsk.
Bila aku fikir-fikir dan muhasabah diri,aku rasa kecil sekecil-kecil yg amat.
Biarlah orang nak buat kita macam-macam.
Biarlah nak mengata,nak back-stab,apa benefitnya kalau aku balas?
Nak jadi macam dia orang juga?
Aku percaya,sejahat-jahat manusia masih mampu untuk berubah.
Mungkin orang akan cakap aku ni bajet lah baik konon! kan?
sampai bila nak hidup ikut ckp orang.I mean yg baik kita ambil,yg terpesong
kita padam dan reject.
diri ni jauh dari sempurna,kadang-kadang fikir sejenak.
Ya Allah,layak ke nak masuk syurga-Mu?
Sekarang ni maksiat berleluasa...Macam mana nak tegur ni?
mmg kubur kita lain-lain.tapi sy sayang awk tahu?
sy taknak awk kena seksa.
Saya juga taknak kena seksa sebab tak cegah.
betullah orang cakap,setiap yg terjadi itu ada reason.
Ada hikmah yang tersembunyi.
SO harap2 lepas ni lebih tabah!You can do it baby!

P/S: :')


 Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi

0 Komen di SINI, satu pon jadilah!hikhik:

 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥