Tuesday, January 1, 2013

Gedik dan Sombong :D



Assalammualaikum!


"Eh dia tu pakai stocking,tapi gedik!"
T_T
"Eh,dia tu sombong,berlagak!"
T_T
"Eh dia tu bajet alim"
T_T

I've heard of some of these things,sort of macam yang kat atas tu
,but as I am getting more and more matured.Rasa
 macam,ouh...Macam takde perasaan,I mean at first rasa macam,
eee,siaplah kau aku bg makan cili api.Hakhakhak.atau baling je dgn kasut,
takpun siaplah kau kena rendam kat tasik lendulondon.hihi.But come on,its so immature to 
be like that.I mean yg cakap tu dah cukup baik ke?Dah cermin diri elok2 sebelum nak
berkata?Kenal ke?I mean people who know us lesser tends to talk about us the most, kan?
Tapi bagus juga when thing like this happen,boleh lah Aii perelokkan apa yang
kureng betul,tegakkan apa yang bengkok.InsyaAllah.But you must remember,
manusia ni memang tak pernah puas,asyik nak mengata je,itu ini itu ini.
Cantik kat mata orang itu,belum tentu cantik kat mata orang ini.So sometimes,
sebelum kita nak puaskan hati manusia-manusia ni,baiklah kita
happykan hati kekasih abadi cinta selamanya,which none other than
Allah S.W.T :D
Maybe orang ingat,yang Aii ni banyak kawan lelaki.So maybe
ada kawan lelaki tu,gediklah T_T.Lawak tahu awak ni.
Ataupun,kalau you know,saying I love you.When I don't even put
my boy bestfriend, or his the one full pictures.Its like,eh gedik juga?
Ataupun writing on the blog,facebook or maybe twitter,eh stalker eh awok ni?
Peminat setia Aii eh?Unfollow jelah dari awok tu duk mengata orang,tapi
dia yang lebih.eh?Daripada awok duk bagi saya pahala awak tu,
ambillah pahala awak tu.Kesian taw,penat awak kumpul.Awak bg saya free3 pulak!
Saya mmglah berterima kasih sangat,tapi saya nak awak pon menjadi yang soleh.
Ada cahaya kat wajah tu.
You know,I am a human.I have feelings.I do fall in love.
Habis orang yg baik2 tu tak boleh ye bercinta?
Bercinta tu tak salah,asalkan ikut syariat Islam.Lainlah kalau,
kau duk menggatal miang touch sana touch sini,aku lempang nak?Hihi.
Opps,pedas yee,takut tak paham pulak.
Saya pakai stoking sebab saya takut nanti kaki saya kena rendam dalam
api neraka,kan aurat perempuan tu semua sekali anggota badannya kecuali,
sebahagian muka dan bahagian tapak tangan.Eh paham kan?Kalau tak paham.
Goggle,takut tersalah ayat pulak,maklumlah saya spm BM dapat B + je.sodih Aii.
Saya ni bukanlah baik pon,saya ni sedang dalam perjalanan lebih baik je.
SEDIH sbb masih jauh perjalanan lagi.Banyak lagi cact cela,banyak lagi dosa.
Boleh ke masuk syurga ni?
Saya minta maaf sangatlah awak kalau saya ni
mmg fail betul kat mata awak.
InsyaAllah,saya harap awak akan berada dalam kalangan
orang-orang yang soleh dan solehah.
Tentang sombong tu,emm muka saya ni kalau tak senyum mmg 
macam singa makan kelaparan.Tapi most of the times,I always be the one yang
duk cakap none stop and talking.And tanya itu and ini.But people
still cakap Aii sombong.Kadang2 mcm biaq pi je,kang aku
jadi diva bebetul kang padan muka hang!But padan muka me lah kan,
sebab sifat2 sombong ,riak dan takbur tu kan sifat2 syaitan yang durjana 
lagi dilakhnat Allah S.W.T.So,tengah belajar nak cover and touch up
bahagian2 mana2 yang sombong tu kan.
Apa kata kalau awak face to face je cakap,at least baik sikit.
Ni main pung pang pung pang kat belakang,tak sodaplah.
Saya ni nak kata alim,tak de le alim.Tapi Alhamdullilah lah,saya
belum lah jadi ustazah,kalau jadi bagus ni.Amin amin,
Kita hidup kat dunia ni sementara je wak,bila-bila boleh mati.
Saya takut nyawa tak panjang,sy betul2 harap saya tak bajet jadi alim.
tapi betul2 alim.InsyaAllah.Amin Amin. :')




0 Komen di SINI, satu pon jadilah!hikhik:

 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥