Wednesday, August 3, 2011

BANGKIT.


Cerita ini benar.Boleh diibaratkan jatuh dari menara gah negara MALAYSIA.
MENARA KLCC lah.Itu pon lambat.(kekekkeke)
DILAMBUNG tsunami yang seakan sama mungkin sepupu kepada
tsunami yang melanda negara JEPUN.
Ditoreh-toreh dengan penoreh pokok-pokok getah.
Tapi tak berdarah.
Yelah luka dalam hati nampak ke?
LUKA kat luar pon belum tentu kita perasan kan kan?(cepat setuju!!!)
Dan mungkin dibakar-bakar lagi dengan gunung berapi sumatera sampai sesedap rasa.
dan kemudian jatuh kembali.dan jatuh kembali.
sampai suatu masa rasa itu seakan sebati.
Ditoreh?Dihempas?Dikerat 18?
semuanya seakan perkara rutin.
Sehingga wajah itu menjadi numb.eh betul ke ayat ni?
alah mcm kene cucuk botox tu,
muke takde perasaan.
dan makin lama mcm takde cahaya,
harapan makin malap.
dan semakin malas untuk menunggu.
dan maka dengan itu kalimah subhannalah diucap.
penderitaan itu tidak sehebat bagaimana RASULLULAH dikecam dahulu.
Maka sabar.sabar.belajar untuk sabar.dan memohon kepada Tuhan.
sabarlah melayan karenah manusia yang terkadang rasa mcm nak lahap jek dia orang hidup2.
tapi suara setan lakhnatullah itu sentiasa saja menghasut.
dan sometimes kita jatuh.
tapi ALLAH itu Maha Pengampun dan Penyayang.
KEMBALILAH.
sesungguhnya ALLAH MAHA mengetahui.
sabar sabar sabar.
BERSUJUD KEPADA DIA.
Dia sentiasa mendengar di saat yang lain mengabaikan.
kadang2 terasa bosan dengan manusia,
yang berputar-belit.kalau cemburu kalau benci.
pertumpahan darah mungkin saja berlaku.
tak larat.PENAT.Kadang-kadang terasa sepatunya
lari dari benda-benda yang hanya memenatkan kepala otak.
yang menyakitkan hati.
yang mencabar keimanan yang mungkin saja setebal kulit bawang.
tapi berhenti sebentar dan berfikir.
kita tidak sesempurna mana,dan mungkin kita jua
pernah menoreh hati sesiapa.
jadi sabar.sabar.sesungguhnya kesabaran itu sangat tinggi
ganjarannya kelak.
Bangkit.
Bangkitlah kerana tiada apa yang menggerunkan para musuh-musuh
yang kononnya hebat dengan "kemenangan" sementara mereka.
Dan apabila you RISE,itu lah perkara yang paling menjatuhkan mereka.
Orang-orang yang jatuh apabila dia bangkit,
dia sangat kuat.
Orang yang tak pernah jatuh,
sentiasa bergembira di atas,
apabila dia jatuh kelak,
mungkin hancur binasa.
dan tahukah anda?
disebalik lorong yang biasanya malap itu,di hujungnya ada cahaya.
rasa gembira itu tidak dapat dituturkan melalui kata,
apabila akhirnya kita berada di penghujung dan berkata.
"Alhamdullilah aku tidak mengalah."
Dan mungkin jugak aku harus persetankan saja suara-suara yang membuat onar.
dan kini dengan Nama Allah.
Aku harap aku akan bangkit.
berbicara dengan Tuhan.
lebih baik drai berbicara dengan seribu manusia.
mungkin sekali sejuta.
atau pun billion.
mungkin trillion.
manusia berubah.
Allah itu Esa.
SATU.

Behind the smile,there is millions story.
Aku bukan penggemar kepada kekasaran,
aku pemendam,yang bercakap sekadar menggembirakan.
Aku a loner.
yang menyimpan sejuta rahsia.
dan aku mungkin juga bukan aku yang dulu.
dan terkadang aku energetic,
sbb aku tak boleh gloomy sentiasa.(takut tua pfft!)
dan mungkin terkadang aku brutal(bila tahap kesabaran dicabar!)
dan aku amat touching(which i hate the most)
tapi aku pula terlalu pemaaf(sehingga diambil kesempatan)
dan pendendam untuk seketika.
okey aku mmg suke berblogging,
suke bercerita.
sbb maybe itu satu sifat aku yang susah untuk dipadamkan.
aku adalah akulah senang cerita.
end of the story.




0 Komen di SINI, satu pon jadilah!hikhik:

 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥