Saturday, June 29, 2013

Deeper Conversation:It's a He and She Story.



Assalammualaikum.


does anybody  have that friend that you’re pretty sure is your soulmate but in a friend way ?

"Beb,kau taknak skype ke?Lama dah ni.Sorry been busy.Aku ada exam!sobs."He.
"Baru sekarang lah kau ingat aku.Mana pi girlfriend kau?"She.
"Erk..sejak zaman bila lelaki seperti aku ada girlfriend?"He.
"Kau jgn nak mengarut.But aku mmg tak minat pon couple2.Mmmuahahaha.
Tapi ye ah,muka kau tu dah ala-ala Zain Malik.MMuahah.Aku je sorang
yang immune dgn kau!"She.
"Cis,aku serious tak de.Lagipun study oversea ni,otak aku blh gila kalau 
semua aku nak layan.Bukan takna beb,cuma not now.Eleh,immune ke?"He.
"Mesti ah!"She.
"Sentap aku weyh!Hahaha.Kau okay?"He.
"Okay.hoho."She.
"It is not that "okay" but this okay kan?Don't you dare to fake that okay!
I know you since forever!"He.
"Lah,kau dah kenapa?Im not even crying."She.
"But you did right?"He.
"Goshh,you must have some kind of super power,bro?"She.
"Kitakan kembar.I know lah.Kau ingat aku jauh-jauh ni,tak tahu tentang kau.
What kind of friend I am,if I tuRn out like that lah.Ko dh jadi mcm Umar eh?Hahah."He.
"Takde lah setabah bro Umar tu.Sikit-sikit.Kadang-kadang,jatuh juga.
Tapi kalau Umar boleh,aku pon boleh."She.
"Umar tu mmg determine.Tapi kau yang aku kenal pon determine gak!Listen,
jangan jadi mcm dulu tahu.Kalau it is not working,remember Allah ada.
Aku pon ada.Boleh je jadi your skype crying shoulder.Ewah!"He.
"Hahahahha,suka je kau kan.Thanks bro.Terharu tahu!Tapi at times,rasa
unmotivate jugak..."She.
"Even kau bukan lah sedarah dgn aku.Tapi I know you can do this.Biasalah,
aku pon kadang2 rasa mcm,eh apa lah aku buat belajar jauh2 mcm ni.
Jauh dgn family,kawan2,dgn kau!Kembar aku yg xsedarah!tapi ni fate beb.InsyaALLAH
adalah sebabnya okay."He.
"Kau tak rasa aku mcm worthless ke?perhaps useless?"She.
"Sape cakap kau mcm tu bak mari aku alamat dia orang.Eh,you are 
far from that.You never give up.Look at where you at now?Still the beautiful person
I know before.So don't let anyone tell you the other way around."He.
"But I feel like that.At times rasa penat..."She.
"Kalau kau penat,take a rest a bit.And then walk,or perhaps even crawl.
But I never want to hear the words "I give up!",like ever okay?"He.
"Kau ni boleh jadi penceramah motivasi tahu?"She.
"Hahahah..sikit2 je ni ilmu.Dah kau kawan aku,memang taklah aku nak tengok kau sedih.
You look like a zombie now,I bet?"He.
"Urghh,annoying!Shut upp you!"She.
"My favorite kind of a zombielah!Btw,who is that one lucky person?"He.
"Apa kau merepek ni hah?"She.
"Like I said before,Im your twin,I can read your mind and heart.Sape?Alah,bagi
tahulahhhhh."He.
"Nobody."She.
"I know,who is this nobody?"He.
"Ah kau ni,saja nak sakat aku kan?"She.
"No,Im not lying.That person is the luckiest to have you."He.
"But Im not with anyone lah kau ni.Aku mcm kau je!"She.
"There is someone in your heart,I can tell even I don't look in your eyes beb!
I can read you pretty clear even from a distance.Im so excited!"He.
"Hahahha,but I don't feel anything like that.Im nobody."She.
"You are not just nobody,you are that special nobody.*wink"He.
 "Kau tahu aku tak suka sweet talker kan bro?"She.
"Im not sweet talking sweetheart,Im stating the fact beb.Open your eys
please please."He.
"And I wonder,kau cakap kau takde girlfriend.Boleh diabetes dgn kau ni."She.
"Well,this is what friendship suppose to be.You was there when I need you.
Now it's my time!:)"He.
"People might think you are my boyfriend tahu!"She.
"I am the best friend of yours and I am a sexy male!hahahah!Look,
we know what we are.Lets not bother about them.You know I love you,right?"He.
"Mmauahahha,of course!Kalau tak mmg aku tak layan kau!"She.
"Hahahha,my friend just laughing because I wrote I love you.And asked if you
are my gf?"He.
"WHATT!!??Someone else is reading thissss?"She.
"No lah.Dia baru dtg,tertengok.He just caught that only.Chill baby girl!"He.
"You are so dead if everything else is leaking!"She.
"Like I dare to do that eh?Hahahha."He
"Hahhaha,like I don't know you huh?"She.
"Hahahha.Betul okay!Btw,I wish you luck beb!InsyaAllah okay.
Doa,tawakal dan usaha!"He.
"Okayyy bro.Thank you sangat.*Tears."She.



0 Komen di SINI, satu pon jadilah!hikhik:

 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥