Wednesday, May 23, 2012

English = Berlagak?



Assalammualaikum



Nak marah rasa macam tak patut,though seriously aku yg rasa offended dan
mmg nak mengamuk.But still trying my very best to layan.Okeyh these is few things 
YOU should know.
I don't like when I talk in english people ingat I berlagak,its like come on,tak ada beza
pon its still a language kot.And I don't think or take it as a JOKE too.
Sebab mmg tak funny,its like open up your mind lah.Kalau itu pick up line pon
seriously NO WAY!If you wanna be my friend you should learn to accept it ok.
I feel annoyed when people think that we talk in english is like berlagak.
Apa guna belajar english hampir seumur hidup kalau tak nak aplikasikan.Bila je lagi
nak guna.Haihsss.And and its not like I can't speak in BM.Daaa~~
Kalau nk suruh ckp melayu pun ckp le baik2.haish.ke aku yg terasa ni?sensitif ni.
If you are planning to annoyed me,guess what?
I am seriously feel its ANNOYING!
I need to be patient.
I wish that people around me can help me to be more patient.I need that.
Alah,awak tu pon kalau saya speaking jgn le nak pikir sy nak berlagak.
Dah saya selesa macam tu.
Saya ni grammar tak ada lah hebak pon.
Apa kata kita improve sama-sama ye?
Dan dalam Islam ada menyatakan tentang Ilmu Fardu Kifayah.
English is one of the Ilmu.Oh btw,I study mandarin juga T______T
Tapi tak fasih lagi,nanti kalau sy cakap mandarin awak jgn cakap
sy berlagak pulak.Saya mmg minat language.Lagipon kalau org ngumpat saya
tak adalah saya tak paham kan?Dan nak interact with foreigner pun senang.
Bukan juga nak tunjuk bagus.Tsk tsk tsk.
Ini ujian ni,sbb Tuhan tahu aku annoyed benda2 yg mcm ni.Ahah.
Harap awak-awak faham ye.Kalau terkasar bahasa terguris hati.

Minta maaf sangat :)
Have a bless day everyone :)

0 Komen di SINI, satu pon jadilah!hikhik:

 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥