Monday, May 14, 2012

THE HANTU.




Assalammualaikum


Today nak story something menakutkan boleh?hikhik.Sebenarnya aku ni
peminat benda2  yg misteri dan mistik.Dulu aku agak sangsi jugaklah tentang hantu2
ni kan,sebab aku ni jarang kot atau aku mcm dah jumpa pastu macam betul ke kan?
Dulu zaman muda2,ceh skrg aku dh tua!
Dulu zaman muda2 aku mmg selalu kena hempap.Mula2 tu aku ingat macam 
susah nak bangun kan.Tapi bila dah berkali2 macam tu,aku tahulah kan.
Kau tak rasa bila kau dah bangun,tapi mata tertutup dan tak boleh gerak.
Pastu kau pun tak boleh nak cakap apa2.
Nak dijadikan cerita sebab masa tu aku dah panik,yelah kau tahu tak
aku dah bangun tapi mmg orang yg tengok kita akan fikir kita tido lagi sbb mmg
mcm tu keadaannya.Orang yg mengalami benda yg sama akan paham perasaan aku.
Back to the point,sebab masa tu aku dh panik,dan setiap kali aku kena
hempap aku rasa yg boleh aku ingat its Bismillahorahmanirahim atau Ya ALLAH,
aku lupa yg mana satu.Tapi segala ayat waktu tu macam dh tak ingat.
Setiap kali aku kena hempap aku akan bagai nak gilo cuba say one of the ayat
dan bila kau dh boleh sebut tu kau automatically boleh gerak.
Disebabkan aku tahu kalau kau dh kena hempap tu mestilah that thing is around kan?
So maka aku akan berlagak cool mula2 lepas tu lari keluar bilik.
Aku mmg suka tutup bilik kan?ihik.
Atau pun maybe aku terus lari.Penakut kan aku ni?
Dulu pernah juga adik aku duduk sebelah aku yg kononnya tengah TIDO.Pada hal
aku dh bangun kot.Masa tu aku macam nak menangislah weyh.Mana taknya,
mmg susah gilo nak gerak masa tu.Aku dgn sedaya upaya cuba utk menggerakkan 
anggota badan aku,dan bila kau dah boleh gerak tu biasanya kau dah boleh
bangun.So aku rasa happy gilo kot.Aku lupa masa tu adik aku kejutkan aku ke tak?
Okey nak dijadikan cerita,sebenarnya masa aku kecik2 dulu aku pernah dengar
suara orang mengilai weyh,Pepagi,sampai skrg aku ingat.Aku rasa aku 
mimpi kan?Dan masa tu aku tengah tengok cerita bollywood DIL TOL PAGAL HAI,
yg nak habis pepagi buta kan?ke lps pkl 12:30 malam.dah lupa.
Dan dan dan yg terbaru.Seriously sKRGlah aku tahu mcm mana perasaan kena
KACAU kau tahu.
Masa itu aku dan kekawan aku keluar ke JUSCO melaka yg baru tu kan kan.
Seriously kita orang pergi tu sampai Jusco TU tutup.
AkU tak tahulah fortunate ke hape,tapi sebenarnya aku sepatutnya drive balik,
tapi disebabkan atas2 sebab yang tak boleh dielakkan aku telah drive untuk pergi dan balik
seorang kawan aku telah drive.
So the creepy situation started when masa nak balik tu...
Kami terlanggar something.Kuat kot,aku ingat dah terlanggar pebende ke dan 
mestilah suspicious yg tayar kereta dah meletup ke.Sebab aku yakin kuat.
Tapi bila kita orang tengok belakang,tak ada apa2.
Tapi time tu ok lagi,sebab happen dekat tempat yg tak berapa nak seram.
Disebabkan aku ni takut tayar kereta itu pancit,so aku suruh lah kawan aku tu berhenti
sebab nak tengok tayar.Waktu ni,semua dah seram.
Dah le aku duduk depan kot!So waktu ni aku tengok tingkap sbb nak berhenti kan.
Fuhh nasib le kawan aku ni tak berhenti kat satu umah tu,bukan hape.Tapi umah
tu nampak creepy.So kami berheenti di kawasan yg tak berapa nak creepy.
Masa tu aku keluar.Cuak gak,masa aku keluar tu kan aku rasa aku boleh tak pakai
kasut.(aku rasalah,aku pon dh a bit lupa)Aku tengok tayar okey.
Tapi ada kesan warna putih.Masa tu mmg dh tak sodap dah hati.
Apa kebenda pulak ni?Ke benda ni mmg dah ada?haish.KONPIUS!
Lepas tu kami pon meneruskan perjalanan nak balik ke universiti tercinta.
Walau apa pon,aku bersyukur tak pilih jalan short cart tu weyh.
Sebab ada satu tempat tu kat temple tu orang kata keras sikit.
Ko bayangkan kalo kita orang lalu jalan tu,dahlah kena berhenti dulu kan
sebab ada simpang dan yg paling "BAGUS" temple tu akan ada kat sebelah aku.Memang
taklah kan.Maka kami telah memilih jalan yg agak jauh.
Mula2 kita orang taknok balik,tapi esok kelas hectic kot.Kita orang kena balik jugak.Pastu
aku dah mula rasa lega sikit sebab nak sampai dah kan.
Seriously life is unpredictable kan.Baru je aku nak tarik nafas lega.
Tapi sebelum tu tiba2 dalam kete dah diam.Kawan aku yg memandu tu dah
tanya knp diam ni semua?
Tak silap aku,aku baru nak buat mood happening..Boom!!!!
Kau tahu apa?sila abaikan bunyi tu.ihik.
Ada benda terbang betul depan aku dari kiri ke kanan.Masa tu aku dan kawan aku yg kat depan ni CONFIRM terpegun kan.Tapi tindakan reflect aku dah menjerit
dan naik kaki atas kerusi.Seram kot sebab dia nak terbang tu macam nak hempap cermin
pon ada.Nasiblah dia terbang kot.Bila aku dah menjerit
confirm semua gelabah.Yg dramatiknya,kawan aku yg memandu ni sebab dah takut sangat
dia tekan minyak tapi tak pegang stereng.Aku pulak boleh tenangkan dia dgn pegang tangan dia.I should have pegang thatt stereng kan?haiyaa.
Yang belakang pon dh cuak.Dahlah time tu takada kereta sebijik pon~!
Aku ingat lagi saat kereta tu hampir nak rempuh bukit,fuhh nasiblah tak rempuh.Masa kat traffic light tu kawan aku berhenti kereta dan cakap dia tak boleh bawak.Dia dah menggigil
dan mmg shock sangat.Tapi aku cakap drive sikit lagi.Sebab mmg Uitm dah mmg
dekat sangat.Taapi yg lawak dan menakutkan boleh pula dia drive kat tempat parking yg depan Uitm.Aku masa tu dah pikir nak kena lintas lagi.Tapi yang tak boleh belah,
bila dah agak safe,tetiba banyak pula kete kan?
Kain yg aku nampak tu bukan warna putih.Its like kain yg kotor macam warna tanah macam tu.Aku pun masih tertanya,what the fish cake is that?
 LEPAS benda ni jadi.Kawan2 aku cakap,tempat tu mmg keras.
Dekat kot dgn Uitm tercintan aku tu.Tapi aku bersyukurlah sebab dia terbang je kan.
Ada kawan aku kena benda tu atas kete dia kot.Dan ada juga yg sebelah,
eh mmg kalau aku,dah panik dah kan.
Dan dia orang cakap jgn tengok tayar tu,sbb benda tu mmg nak akcau kalau macam tu.
Tapi cuba kau fikir,buat mmg betul tayar pancit cam mana kan?
Tapi nasiblah masa aku keluar tu dia takde nak tenggek atas kete ka ahpe.
Dan nasiblah kawan aku tak kena histeria kan.
Dan yg terbaru,ni aku tak tahu lah creepy ke hape.
Tapi aku pernah dengar cerita kalau kau dengar bunyi kompang at certain times.
Maaksunya bunia kahwin.
So aku ni sejak akhir2 ni selalu dengar bunyi kompang kan?
Tapi yg tak boleh blah,time nak dengar kompang tu macam tak relevant.
tapi mungkin mmg btl ada org nak kahwin dan mungkin juga betul
ada orang practice kompang kot.ihik.
Dan ada lagilah yg alin2nya.
Aku dengar karak berhantu,betul ke?
tapi bila aku fikir2,benda tu mmg ada kat sekeliling kita pon kan?
So bukan nak berlagak ke hape,mmg le aku cuak gak.
Tapi bila aku dh rasa lain kan kan?
Aku dgn automatiknya dan berlagak berani akan terus cakap.
AKU TAK KACAU KAU,,KAU JANGAN KACAU AKU.
dan aku juga telah membuat research kenapa orang selalu kena rasuk atau kena kacau?
salah satu daripadanya adalah terlalu taksub dgn benda2 alah ni.
So aku dah lower sikit,ihik.
Aku mmg suka mistik2 ni,tapi taknak lah kena kacau weyh.
Creepy.
Aku selalu dengar cerita yg creepy2 ni,tapi aku rasa apa yang aku
salute is their bravery to endure the situation.Aku pernah pikir lebih baik aku epngsan je kot.
Tapi aku rasa aku takkan pengsan.Nak lari pon,mungkin aku lari tapi
cuba pikir secara logiknya,sebenarnya benda tu kalau dia nak kacau kau lari mana pon dia ada.dAN AKU RASA APA YG MENARIK ADALAH BAGAIMANA
seseorang in that situation nak escape?mACAM MANA KORANG BOLEH JADI BERANI kan?
Aku rasa lebih dari the creepy story,aku nak tahu part yg dia orang escape tu.
Kalau korang kena,aku rasa korang bacalah ahyat kursi.Dan hafal maknanya sekali.
Sebab bila kita faham,barulah the creepy2 things ni takkan ganggu kita.
They can't harm us,so we just need to be brave:)

oh kadang2 aku terfikir,apa akan jadi kalau aku yg drive balik malam tu?


P/S:SORRYLAH KALAU ADA YG TERTAMBAH TERKURANG.
SBB NAK STORY EXACT HAKU PON DH LUPA.





0 Komen di SINI, satu pon jadilah!hikhik:

 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥